Літературне читання
16.03.2020
Тема.Гумористичні твори для дітей.
1. Підр.с. 171-173.Вивчити вірш напам'ять с. 171.
17.03.2020
Тема.Твори зарубіжних письменників
1.Прочитай,будь ласка! с.135-139(виразно читати)
ОЛЕКСАНДР ПУШКІН (1799—1837) — геніальний російський поет. Написані ним твори увійшли у скарбницю світової літератури.
Тема.Гумористичні твори для дітей.
1. Підр.с. 171-173.Вивчити вірш напам'ять с. 171.
17.03.2020
Тема.Твори зарубіжних письменників
1.Прочитай,будь ласка! с.135-139(виразно читати)
ОЛЕКСАНДР ПУШКІН (1799—1837) — геніальний російський поет. Написані ним твори увійшли у скарбницю світової літератури.
У розквіті свого таланту в 30-х роках XIX століття він створив низку віршованих казок: «Казку про царя Салта-на...»( «Казку про рибака і рибку», «Казку про мертву царівну...», «Казку про золотого півника». Ці твори переклали на українську мову Максим Рильський і Наталя Забіла.
Багато поколінь читачів захоплювалось чарівними образами цих казок. За їх сюжетами створені кінофільми, мультфільми, написані картини.
Прочитай уривки з «Казки про царя Салтана...».
Читаючи, звертай увагу, як змальовано характери дійових осіб, предмети побуту, як виявляється ставлення поета до зображуваного
Багато поколінь читачів захоплювалось чарівними образами цих казок. За їх сюжетами створені кінофільми, мультфільми, написані картини.
Прочитай уривки з «Казки про царя Салтана...».
Читаючи, звертай увагу, як змальовано характери дійових осіб, предмети побуту, як виявляється ставлення поета до зображуваного
2.Словникова робота (тлумачення слів).
Аршин — старовинна міра довжини, приблизно 70 см. Сваха — тут: жінка, яка займається сватанням, влаштовує шлюби. Обмова — брехня. Зорить — пильно вдивляється. Дозор — тут: охорона.
3.Попрацюйте разом з матусею ! Прочитайте казку вголос ланцюжком. Чи знайома вам казка? Які слова виявилися незрозумілими?(див.словн.роботу) Назвіть дійових осіб казки.
Знайдіть зачин, основну частину і кінцівку твору. Чому молода цариця з сином опинились в океані? Знайдіть слова, які свідчать про ставлення князя Гвідона до батька.
Які дива побачили гості на острові? Підготуйтесь виразно прочитати уривок.
Мультфільм (мовою оригіналу)
17.03.2020 Дом.завдання
Повторюємо.
Прогнозуємо, фантазуємо.
Думаємо.
Відповідаємо на питання.
Оцінювання
Опрацюйте тест. Відповіді на ел. адресу.Успіхів!
Тест -позитив.
Д.з С.151-153 читати та переказувати.
31.03.2020
Тема.Джанні Родарі Дорога,що нікуди не вела.(продовження роботи над темою).
1.Опрацюй,будь ласка!
Домашнє завдання. Напиши план до казки, надішли на електронну пошту.
01.04.2020
Тема: Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (уривки). П.І.Чайковський «Лебедине озеро»(уривки з балету).Вправи на розвиток читацьких вмінь та навичок.
02.04.2020
Тема:Король буків,або таємниця смарагдової книги.Вчимося викликати інтерес до самостійного читання творів; навчатися аналізувати казкове фентезі; розвивати вміння висловлювати власну думку з приводу прочитаного; виховувати прагнення до добра, справедливості; почуття відповідальності за свої вчинки та дії, вміння цінувати дружбу і взаємодопомогу.
Читаємо із задоволенням с.61-64 читати та переказувати.
6.04.2020
Тема: Олександр Дерманський «Король буків, або таємниця Смарагдової книги». Боротьба добра і зла. Роль дружби і взаємодопомоги в житті людини. Позакл.читання.Розвиваємо почуття відповідальності за свої вчинки та дії, вчимося цінувати дружбу і взаємодопомогу.
.с.65 Виконуємо завдання(3,5).
Це цікаво !
07.04.2020
Тема.Удосконалення умінь здійснювати структурний аналіз тексту.Вчимося визначати основний смисл твору,жанр тексту;складаємо план,визначаємо тему та основну думку до окремих абзаців. Викорисовуємо здобуті знання і вміння у процесі виконання завдань.
Заголовок."Чому океани так називаються?"
2.Пропоную прочитати текст.с.32-33
Знайдіть зачин, основну частину і кінцівку твору. Чому молода цариця з сином опинились в океані? Знайдіть слова, які свідчать про ставлення князя Гвідона до батька.
Які дива побачили гості на острові? Підготуйтесь виразно прочитати уривок.
Мультфільм (мовою оригіналу)
17.03.2020 Дом.завдання
Повторюємо.
Прогнозуємо, фантазуємо.
Думаємо.
Відповідаємо на питання.
Оцінювання
Опрацюйте тест. Відповіді на ел. адресу.Успіхів!
Тест -позитив.
1.Що три дівиці під вікном робили пізно ввечері в казці Пушкіна?
А. Ткали.
Б. Пряли.
В. Шили.
Г. Ворожили.
А. Ткали.
Б. Пряли.
В. Шили.
Г. Ворожили.
2.Як довго упадав цар Салтан за своєю майбутньою дружиною?
А. Один день.
А. Один день.
Б. Один тиждень.
В. Один місяць.
Г. Один рік.
В. Один місяць.
Г. Один рік.
3.Ким доводиться ткаля молодій дружині царя Салтана?
А. Матір'ю.
Б. Сестрою.
Б. Сестрою.
В. Тіткою.
Г. Подругою.
Г. Подругою.
4.Скільки сестер-заздрісниць було у дружини царя Салтана?
А. Дві.
Б. Три.
В. Чотири.
Г. П'ять.
Б. Три.
В. Чотири.
Г. П'ять.
5.Який титул був у Гвідона в пушкінської «Казки про царя Салтана...»?
А. Князь.
Б. Принц.
Б. Принц.
В. Царевич.
Г. Королевич.
Г. Королевич.
6.Якого зросту народився син царя Салтана Гвідон в казці Пушкіна?
А. В один дюйм.
Б. В один аршин.
В. З нігтик.
Г. З пальчик.
Д. З коломенскую версту.
7.Де князь Гвідон з казки Пушкіна провів своє дитинство і юність?
Б. В один аршин.
В. З нігтик.
Г. З пальчик.
Д. З коломенскую версту.
7.Де князь Гвідон з казки Пушкіна провів своє дитинство і юність?
А. В царство славного Салтана.
Б. На острові Буяні.
В. В морі-океані.
Г. У лукомор'я.
Б. На острові Буяні.
В. В морі-океані.
Г. У лукомор'я.
8.Яке по-батькові у пушкінського князя Гвідона?
А. Єлисейович.
Б. Русланович.
В. Салтанович.
Г. Дадонович.
Б. Русланович.
В. Салтанович.
Г. Дадонович.
9.Повз якогось острова лежав шлях у царство пушкінського царя
Салтана?
А. Забіяки.
Б. Буяна.
В. Скандаліста.
Г. Хулігана.
Б. Буяна.
В. Скандаліста.
Г. Хулігана.
10.Куди потрібно пливти з острова Буяна, щоб потрапити в царство
славного Салтана?
А. На південь.
Б. На північ.
В. На схід.
Г. На захід.
Б. На північ.
В. На схід.
Г. На захід.
11.Що росло на безлюдному острові Буяні до того, як там дивним чином
виріс місто?
А. Один дуб.
Б. Дві пальми.
В. Три сосни.
Г. Березовий гай.
18.03.2020
Твори зарубіжних письменників( продовження роботи)
Казка мовою оригіналу Фільм
Тема.Урок позакласного читання.Твори казкарів світу.
Твори зарубіжних письменників.
Тема.Джанні Родарі Дорога,що нікуди не вела.А. Один дуб.
Б. Дві пальми.
В. Три сосни.
Г. Березовий гай.
18.03.2020
Твори зарубіжних письменників( продовження роботи)
Казка мовою оригіналу Фільм
1.Прочитай,будь ласка! с.139-142(виразно читати).
19.03.2020Тема.Урок позакласного читання.Твори казкарів світу.
Мовленнєва розминка
—
Як гуде джміль?
—
Прилетів комарик.
—
Дмухнемо на кульбабу.
—
Допоможемо пір’їнці підлетіти.
—
Дістанемо язичком до носа і підборіддя.
Довгі ноги в чорногуза?
— А у мене довгі ноги,—
Каже дядько чорногуз,—
Щоб в болоті край дороги
Я ніколи не загруз.
Ви прочитали багато казок, але мені хочеться,
щоб у вашому житті з’явилася ще одна чудова книжка «Чарівник країни Оз».
Автором цього твору є Лаймен Френк Баум. Казка «Чарівник країни Оз» уперше
вийшла друком у 1900 році. Вона набула такої популярності, що письменнику
довелося написати ще тринадцять її продовжень.
Маленька
дівчинка Дороті зі своїм песиком Тотошею опинилася в незнайомій країні. Що
чекає на дівчинку в чужому краю? Які риси характеру допоможуть подолати їй
труднощі? Надзвичайні пригоди маленької Дороті чекають своїх читачів на
сторінках популярної книги.
Я впевнена, що багато хто із вас із захопленням спостерігав за
пригодами Мауглі, переглядаючи фільм або мультфільм. Але коли ти розгортаєш цю
чудову книжку, жодний перегляд кінофільму не може замінити прочитане.
П’ятнадцять історій про Мауглі Редьярда Кіплінга користуються неймовірною
популярністю, хоч їм уже понад сто років. «Ми з тобою однієї крові — ти і я!»
Ці слова допомогли хлопцеві вижити в джунглях, і людське дитинча, за яким
полював тигр-людожер, перетворилося на мудрого вожака Вільної Зграї.
1.
Вікторина «Чи знаєте ви письменників?»Ви читали літературні казки, і зараз ми побачимо,
чи добре ви знаєте авторів казок.
2. Автор
казки «Вінні-Пух та всі-всі-всі».
3. Хто
є автором казки «Пеппі Довгапанчоха».
4. Хто
написав «Казку про золотого півника»?
6. Хто
автор трилогії про Незнайка?
7. Хто
автор казки «Мауглі»?
9. Ким
стало гидке каченя з казки Андерсена?
10. Що
потрапило Каю в око?
11. Товариш
Чебурашки.
12. Наречений
Дюймовочки.
13. Як
звали лисицю — подружку кота Базіліо?
14. Лікар,
який лікував усіх звірів.
15. Гарна
дівчина з прекрасним голосом, яка живе в морі.
16.Батько Буратіно.
Відповіді на вікторину надсилаємо на
електронну пошту.
—
Поки ми відпочивали, хтось переплутав назви казок, і тепер герої не можуть
повернутися додому
Жовта
Шапочка (Червона Шапочка)
Загіпнотизована
красуня (Зачарована красуня)
Королева
на горошині (Принцеса на горошині)
Віслюк-горбоконик
(Коник-Горбоконик)
Гидке
курча (Гидке каченя)
VІІ
. Підсумок уроку
VІII.
Домашнє завдання
Напиши,будь ласка,характеристику головних героїв улюбленої казки.
30.03.2020Твори зарубіжних письменників.
Д.з С.151-153 читати та переказувати.
31.03.2020
Тема.Джанні Родарі Дорога,що нікуди не вела.(продовження роботи над темою).
1.Опрацюй,будь ласка!
Тема: захоплююча розповідь про Мартіна Вперту Голову, що отримав скарби, пішовши дорогою, яка всіх нікуди не вела.
Головна думка: «справжні скарби дістаються лише тим людям, що першими торують дорогу, якою ще не ходив ніхто».
2.Проаналізуй,будь ласка!
Зачин: «На околиці села розходилися три дороги».
Основна частина: «Коли Мартіно підріс …»
Кінцівка: «Справжні скарби дістаються …»
Ознаки казки.
Слова-повтори: йшов та йшов; йду, йду; бери, бери.
Магічне число: три дороги, сто раз повторював розповідь.
Добро перемагає зло (за допитливість та настирливість Мартіно отримав винагороду).
Казка вчить: бути допитливим, наполегливо йти до мети.
Казка засуджує: відсутність прагнення до пізнання, мети, наполегливості.
Цитатна характеристика Мартіно.
Допитливий
|
«Мартіно питав у кожного про третю дорогу».
«А може, все-таки вона кудись приведе?»
«Не повірив, що ця дорога нікуди не веде?»
|
Настирливий
|
«Мартіно був таким настирливим, що люди прозвали його Вперта Голова».
«Продовжував думати про дорогу, що нікуди не веде».
|
Рішучий
|
«Коли Мартіно підріс, одного ранку він вийшов із села і рішуче попрямував таємничою дорогою»
|
Втомлений
|
«У Мартіно від утоми почали боліти ноги, і він навіть подумав, чи не краще повернутися назад у село».
|
Розумний, кмітливий
|
«Де пес, там житло! — вирішив Мартіно. — Або принаймні — людина».
«Як на мене, кожна дорога на світі кудись веде».
|
Здивований
|
«О! — здивувався Мартіно. — Я й не уявляв, що прийду туди, де мене знають!»
|
Не забуває про інших
|
«І Мартіно вибрав чимало речей, що йому припали до вподоби, не забув і про подарунки для своїх близьких та друзів».
|
Щедрий
|
«Мартіно обдарував усіх — і друзів, і ворогів».
|
Щирий, дружелюбний
|
«Хлопець змушений був сто разів повторювати свою розповідь про те, що з ним трапилося».
|
Першопроходець
|
«Справжні скарби дістаються лише тим людям, що першими торують дорогу, якою ще не ходив ніхто. Як Мартіно Вперта Голова».
|
01.04.2020
Тема: Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (уривки). П.І.Чайковський «Лебедине озеро»(уривки з балету).Вправи на розвиток читацьких вмінь та навичок.
1. Ганс Крістіан Андерсен
Діти, хто з вас
чув це ім`я? Ким був цей чоловік?
Так це відомий дитячий письменник -казкар.
Ваше завдання зараз полягає в тому,щоб
дізнатися автором яких казок він є. Для цього вам треба в рядку закреслити
всі однакові букви.
Методичний
прийом «Дешифрувальник».
(Закреслити однакові букви;)
1. Дврдвудсвадлводчвкдав
2. Ідяюійяміяорвроячіркяаі.
3. Псмноіфгфопвпакфопрпофлпеавка.
4.Друиюкріуюлрюеубреудюір.
Ознайомлення з життєвим та творчим шляхом письменника.
·
Самостійне
опрацювання статті про Г.К. Андерсена;
Народився Г.К.
Андерсен у1805 році в старому данському
місті Оденсі , в сім`ї шевця. Він виріс
у злиднях. Єдиною гордістю їхньої сім`ї
була надзвичайна чистота оселі,ящик землі,в якому густо росла цибуля і кілька горщиків на вікнах, в яких росли тюльпани.
Змалку хлопчик придумував різноманітні історії. Маленьким
він не насмілювався їх розповідати дорослим. Рішучість прийшла пізніше. Тоді
з`ясувалося, що ці історії, ці його
вигадки називають що казками,
дають людям привід для роздумів і приносять їм багато радості.
Андерсен був єдиним
сином у сім`ї, та незважаючи
на бідність батьків, жив вільно і безтурботно. Його
ніколи не карали. Хлопчик мав прекрасну пам`ять та
голос ,тому знав дуже багато уривків з
п`єс, музичних спектаклів і був представлений до королівського двору. Він займався лише тим,що хотілося робити. Ця обставина навіть
завадила йому вчасно навчитися
читати,тому грамотою він оволодів набагато пізніше від своїх однолітків.
У 14 років він відпросився у матері і поїхав з Оденсе в столицю Копенгаген – завойовувати щастя.
Письменник говорив, що за життя йому довелося випити не
одну чашу гіркоти. Він часто страждав.
Та незважаючи на життєві труднощі,маючи 23 роки від
народження, він стає автором першої у своєму житті книжки «Прогулянка
на острів Амагер». Саме в ній Андерсен випускає у світ барвистий рій своїх фантазій. Данія почула
поета і почала захоплюватися його творами.
Г.К. Андерсен
багато подорожував. Всюди,де він був,у нього з`являлося багато друзів. І
всюди він писав. Писав не лише казки,а й велику поезію.
Помер Г.К. Андерсен
у 1875 році.
·
Перевірка розуміння
прочитаного. Методичний прийом «Я почну, а ти закінчи….»
( продовжити усною відповіддю)
ü Г.К. Андерсен
народився…
ü У 12 років …
ü Навчався…
ü У вільний час…
ü Написав казки…
ü Ким вважають Андерсена…
ü Яка нагорода носить його ім`я…
V. Робота по тексту. Опрацювання І частини.
·
Виразне читання
І частини . Про що ви дізналися з даного уривку?
Назвіть головних героїв?
Словникова
робота.Знайди значення слів.
ЗРАЗОК.ХУ́ТІР, тора, чол.
(Надішли роботу на електронну пошту.)
ЗРАЗОК.ХУ́ТІР, тора, чол.
1. Відокремлене селянське господарство разом з садибою власника.
2. Невелике селище, яке виникло внаслідок переселення людей з сіл, козачих станиць тощо; виселок.(Надішли роботу на електронну пошту.)
Хутір набридне милість
Випроставшись незграбно потвора
Селезень галас
·
Читання твору «ланцюжком»:
·
Перевірка розуміння прочитаного. Тестування.(Листок на
кожного учня)
ü Що росло
біля річки?
а)великі лопухи;
б)великі
гарбузи;
в)високі
тополі;
ü Чому качка
сиділа на гнізді?
а)відпочивала;
б)висиджувала каченят;
в)стерегла,
щоб гніздо не вкрали;
ü Що вразило
каченят?
а)великі
лопухи;
б)велике
гніздо;
в)великий світ;
ü Яке каченя
вилупилося із останнього яйця?
а)гарненьке;
б)гидке;
в)страшне.
ü Як качка
переконалася,що її дитина не індик?
а)повела на ставок, щоб воно поплавало;
б)
повела в садок,щоб воно політало;
в)повела
до гнізда,щоб воно там сиділо;
ü Чому гидке
каченя втекло з пташиного двору?
а)подивитися
на світ широкий;
б)усі гнали бідолаху та знущалися над ним;
в)його
налякав величезний кіт.
Д.з Словникова робота.Тест(Надішли на електронну пошту.)с.144-145 читати і переказувати.02.04.2020
Тема:Король буків,або таємниця смарагдової книги.Вчимося викликати інтерес до самостійного читання творів; навчатися аналізувати казкове фентезі; розвивати вміння висловлювати власну думку з приводу прочитаного; виховувати прагнення до добра, справедливості; почуття відповідальності за свої вчинки та дії, вміння цінувати дружбу і взаємодопомогу.
Читаємо із задоволенням с.61-64 читати та переказувати.
6.04.2020
Тема: Олександр Дерманський «Король буків, або таємниця Смарагдової книги». Боротьба добра і зла. Роль дружби і взаємодопомоги в житті людини. Позакл.читання.Розвиваємо почуття відповідальності за свої вчинки та дії, вчимося цінувати дружбу і взаємодопомогу.
.с.65 Виконуємо завдання(3,5).
Це цікаво !
2.Складання сенкана.
1 рядок
|
Один іменник
|
таємниця
|
2 рядок
|
Два і більше прикметника
|
Фантастична, містича, казкова
|
3 рядок
|
Дієслово - чи опис дії
|
знаю, розгадаю
|
4 рядок
|
Фраза, яка передає особисте ставлення
|
Таємницю розгадаю – світ краще пізнаю, перешкоди подолаю
|
5 рядок
|
Іменник одного ряду речення
|
Секрет
|
Літературна вікторина «Сторінками казки О. Дерманського «Король буків»
1. Хто допомагав Гаврикові добувати магічну смолу?
2. Ім’я бога драконів?
3. Що передав старий лепрекун Гаврикові?
4. Що відбувалося з книгою, коли Гаврик торкався оправи?
5. Хто правив Містом?
6. Як звали Хранителя драконів? .
7. Що зробив чаклун із драконами?
8. Який талант мав Понтій?
9. Між ким точилася війна?
10. Хто викрав Петяку?
11. Хто дістав чарівну книгу з дна озера?
12. Хто став новим королем міста?
(Відповідь (вікторина,зб.с.65 завдання 5) надішли на електронну пошту).
07.04.2020
Тема.Удосконалення умінь здійснювати структурний аналіз тексту.Вчимося визначати основний смисл твору,жанр тексту;складаємо план,визначаємо тему та основну думку до окремих абзаців. Викорисовуємо здобуті знання і вміння у процесі виконання завдань.
1.Робота над заголовком.
— Поміркуйте над
назвою. Які асоціації вона викликає? Заголовок."Чому океани так називаються?"
2.Пропоную прочитати текст.с.32-33
3.Словникова робота.
4.Сформулюй запитання до тексту.(6-7запитань)
5.Поміркуй!Що ти дізнався нового.Як можеш застосувати ці знання.
Д/з.Намалюй ілюстрацію до тексту.
Виконай роботу 4 (1 варіант, завдання 1,3,4,5).Надішли роботу на електронну пошту.
08.04.2020
Тема.Твори українських письменників -класиків.Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів.
Анатолій Костецький"Мрія".
Закріпити уявлення про творчість А.
Костецького, вміти аналізувати зміст та виразно декламувати; розвивати
активність та самостійність; мрійливість.
І. Мовленнєва розминка
Робота зі скоромовкою
Летів горобчик, сів на стовпчик,
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Вправа «Закінчи речення»
-
Мрія – це …. .
2.Бесіда
- Навіщо людям мріяти?
- Про що мріють люди?
- Про що мрієте ви?
ІII. Повідомлення теми й мети уроку
- Сьогодні ми ознайомимось з
віршем А. Костецького «Мрія» та дізнаємось, про що мріють діти.
IV.
Робота
за новим матеріалом
1. «Анатолій
Костецький – поет дитинства»
Тема.Анатолій Костецький"Спішу додому"
Продовжити ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Костецького; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчитися аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб.
Анатолій
Григорович Костецький народився 6 грудня 1948 року у м. Києві в сім’ї вчителя.
У чотири роки він навчився читати, а в п’ять засвоїв грамоту, писав і починав
римувати. Рано навчився грати в шахи й плавати. У перший клас пішов, маючи у
зошиті декілька своїх віршів.
А в
п’ятому класі на шкільному конкурсі одержав диплом за вірші, присвячені Т. Г. Шевченку.
Багато часу Анатолій Георгійович віддав перекладам творів для дітей з
англійської, німецької та деяких слов’янських мов.
Його
збірки віршів: „Все про мене” (1977),
„Лист до птахів” (1979), „Слово про матір” (1983), „Бюро знахідок” (1985), „Де
літо живе” (1986), „Як будували дитсадок” (1987). Майже тисячу віршів для дітей
написав Анатолій Костецький.
Закінчив
свій земний шлях Анатолій Костецький 10 березня 2005 року, зоставивши дітям
словесні скарби-твори, що промовляють голосом Любові, Поваги і розуміння потреб
дітей.
2. Розгляд ілюстрації до збірки віршів (с. 156)
3. Опрацювання вірша «Мрія» (с. 156-157)
1)
Виразне читання вірша вчителем
2)
Читання учнями мовчки
3)
Аналіз змісту прочитаного:
-
Хто мріяв у вірші?
-
Яким ви його уявляєте?
-
Про що мріяв хлопчик?
- Кого
він бажав захистити?
-
Чому він не наважувався на захист дівчинки?
- Що
ти йому порадив би?
09.04.2020
- Підберіть риму до
запропонованих слів.
(Перевір себе)
Гуде - … (іде)
Уночі - … (мені)
Днів - … (снів)
Стати - … (читати)
2 група
Жук - … (лук)
Навчив - … (зробив)
Мрія - … (Сергія)
Повзе - … (несе)
V.Підсумок уроку
- Чим займався А. Костецький?
- З яким його віршем ми
ознайомились?
- Чому важлива мріяти?
- Як мрії можуть перевтілитись в
реальність?
VI.
Домашнє
завдання
С. 156-157, виразне декламування
вірша А. Костецького «Мрія», намалювати власну мрію
Тема.Анатолій Костецький"Спішу додому"
Продовжити ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Костецького; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчитися аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Гра „Дощик”
Прочитай,будь ласка.
• Накрапає дощ (тихо).
• Дощ пускається сильніше (голосніше).
• Злива (голосно).
• Дощ слабшає (тихіше).
• Дощ припинився (читання припиняється).
Щиглик від жучка чкурнув,
Бо жучок його вщипнув.
— Ти ж не щука і не рак,—
Так жука навчає шпак.
2. Гра „Письменник”
— Правильно прочитайте зашифроване оповідання.
РЕЧГОВІ
реЧгові дуйть од лошки ніраше. реТба мивити шодку, липоти вітки. го- Сьодні речгують няЛьо ренкоПет і ляО роМоз. ляО кривідла ківно. няЛьо ні- прис рейдук. рийПшла чивтелька леОна сиВалівна. заНеромба року.
— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творчістю Анатолія Григоровича Костецького.
СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота над віршем Анатолія Костецького „Спішу додому”
1) Гра ((Передбачення”.
— Прочитайте заголовок.
— Розгляньте малюнки. Спробуйте спрогнозувати, про що йтиметься у вірші.
2) Виразне читання вірша .
— Чи сподобався вам вірш?
— Які почуття він у вас викликав?
— Який настрій створив?
— Хто є головним персонажем вірша?
— Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?
3) Словникова робота.
Читання колонок слів учнями в парах
Гукає гайда
Марив удома
Навіть негайно
Самоката учорашнього
— Яке слово складається з двох частин? (Самоката)
— Від яких слів утворилося це слово?
— Доберіть синонім до слів марив (мріяв), негайно (терміново), гайда (біжімо).
3. Продовження роботи над віршам
1) Читання вірша учнями вголос „ланцюжком”.
2) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Як звати хлопчика, від імені якого ведеться розповідь у вірші?
— Хто перший йому зустрівся дорогою зі школи?
— Що запропонував йому Микола?
— Хто запропонував поміняти ножика на шайбу?
— Від чого ще довелося відмовитися Сергійові?
— Чому він так поспішав додому?
— Знайдіть і прочитайте опис цуценяти.
ПІДСУМОК УРОКУ
— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
— Хто його автор?
— Чого нас навчає цей твір?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготувати інсценування за прочитаним віршем (с. 158).
13.04.2020
Тема.Твори українських письменників -класиків.Удосконалення умінь самостійно визначати жанрові ознаки твору.
В.Сухомлинський Не загубив,а знайшов.
Розширити свої знання про життєвий і творчий шлях; удосконалювати навички свідомого виразного читання, вчити аналізувати
прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб, визначати головну думку твору;
розвивати зв’язне мовлення.
І. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.
вправи для розширення кута зору
а) Намалюйте очима вертикальні
палички, квадрати.
2.
вправи на дихання
а) «Здуваємо кульбабку».
б) «Надуваємо кульку».
3.
Мовленнєва розминка Скоромовка
Ми
плакати — не плакали.
Нам
плакати нема коли.
— Прочитайте скоромовку:
мовчки;
повільно;
весело;
у швидкому темпі;
ставлячи наголос на кожне слово
ІІ. Вивчення нового матеріалу
Пригадай
— Талановитий
педагог, який присвятив благородній справі навчання і виховання учнів понад 30
років свого життя. — Віддав учням своє серце. — Створив «Школу радості» під
відкритим небом.
Це — Василь Олександрович Сухомлинський,
заслужений педагог, талановитий учитель, який дуже любив дітей і написав для
них дуже багато цікавих історій. Він хотів, щоб діти зростали добрими, чуйними,
справедливими, уміли дружити і цінувати дружбу
ІІІ. Повідомлення
теми уроку.
— Сьогодні ми
знову звернемося до творів Василя Сухомлинського.
-
Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з одним його оповіданням «Не загубив,
а знайшов»
VІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Біографічна
довідка
— Василь
Олександрович Сухомлинський — видатний український педагог, письменник і
публіцист.
Народився 28 вересня 1918 р. у селі Василівка
Онуфріївського району Кіровоградської області (на той час — Василівська волость
Олександрійського повіту Херсонської губернії) у незаможній селянській родині.
Батько його, Олександр Омелянович, працював по найму
як тесляр і столяр. Мати — Оксана Юдівна вела домашнє господарство, ткала
полотно, фарбувала його і шила одяг не лише для своєї сім’ї, а й односельцям.
Гарно вишивала. Багато уваги приділяла вихованню дітей: Івана, Василя, Сергія,
Меланії. Учила добра, чесності, людяності. Довгими зимовими вечорами за
прядивом чи шитвом розповідала дітям казки, цікаві історії, читала книжки.
Пізніше Василь
Олександрович писав: «Я не відчував би всієї краси літнього світанку в селі,
якби в далекому дитинстві мене не вразили до глибини душі прочитані матір’ю
слова Шевченка “Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють, між ярами, над
ставами верби зеленіють...”».
У 1926–1933 рр. В. О. Сухомлинський навчався у
Василівській семирічній школі, де був одним з кращих учнів. Учився добре,
старанно, любив читати, гарно малював. Щоб зібрати гроші на книги, фарби,
зошити, разом з однолітками та братами ходили на Новий рік посівати та
щедрувати, а літом працював у колгоспі. У дитячому садку, який діяв у колгоспі
на період літніх канікул йому доручали бути помічником вихователя. Він доглядав
малюків, розповідав їм казки, читав книжки, проводив веселі ігри. Тому і вибір
професії був не випадковий.
2.Робота над оповіданням Василя Сухомлинського «Не
загубив, а знайшов»
— Зараз
ми ознайомимося з оповіданням «Не загубив, а знайшов»
1) Робота над заголовком.
— Прочитайте
заголовок з відповідною інтонацією.
«Не загубив, а
знайшов».
«Не загубив, а
знайшов»!
«Не загубив, а
знайшов»?
— Як ви вважаєте,
про що йтиметься в оповіданні, яке має такий заголовок?
2) Прочитай оповідання .
3) Словникова робота.
Читання колонок слів записаних на дошці
Уздовж збиток
попервах останню
неспокійно наприкінці
найдорожча приловчився
— Доберіть синонім
до слів: попервах (спочатку), збиток (втрата), приловчився (призвичаївся).
4) Аналіз змісту оповідання з
елементами вибіркового читання.
— Скільки років
виповнилося синові?
— Що дав йому
батько?
— Що наказав
зробити?
— Чи вмів син
копати?
— Як він виконував
поставлене завдання?
— Що трапилося
наприкінці роботи?
— Як почувався
син?
— Що сказав йому
батько?
— Яка головна
думка оповідання?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виразно
читати оповідання (с. 159–160).
Пройди ,будь ласка,тест на повторення творчості письменників- класиків
Тема. ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО." Шурка І Шурко" Розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Всеволода Нестайка, ознайомити з його оповіданням «Шура і Шурко»; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження щодо вчинків дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати відповідальність за свої вчинки.
Пройди ,будь ласка,тест на повторення творчості письменників- класиків
Код доступу 4280661
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Завдання необхідно виконати до 13.15.Початок тестування 0 12.45.Час виконання 30 хв
14.04.2020відкривши посилання
join.naurok.ua
Завдання необхідно виконати до 13.15.Початок тестування 0 12.45.Час виконання 30 хв
Тема. ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО." Шурка І Шурко" Розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Всеволода Нестайка, ознайомити з його оповіданням «Шура і Шурко»; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження щодо вчинків дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати відповідальність за свої вчинки.
Опрацювання оповідання Всеволода Нестайка «Шура і Шурко»
1) Робота над заголовком. Гра «Передбачення».
— Прочитайте заголовок.
— Як ви вважаєте, про що може йтися в оповіданні з таким заголовком?
— Чи можна за заголовком здогадатися, хто є головними героями оповідання?
2) Читання оповідання .
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Які думки воно у вас викликало?
— Кому з героїв ви співчували?
— Чиї вчинки засуджували?
3) Словникова робота.
Футляр вперше
оторопів операції
зніяковів бормашину
зміркував найнеприємніше
передостанній недисциплінований
— Прочитайте спочатку всі дієслова, потім — іменники.
— Доберіть синонім до слів оторопів (завмер), зміркував (зрозумів).
4) Читання тексту учнями «ланцюжком».
5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
— Чому Шурко не злюбив Шуру?
— Чому Ольга Борисівна посадила його на першу парту?
— Чим Шура дратувала Шурка?
— Як хлопчик почав мучити однокласницю?
— Як Шура реагувала на образи?
— Ким мріяла бути Шура?
— Чому Шурко терпіти не міг лікарів?
— Яке прізвисько він придумав Шурі?
— Чому Шурко потрапив до лікарні?
— Як він уперше зустрівся з мамою Шури?
— Яка розмова відбулася між ними? Прочитайте.
— Чому змінилося його ставлення до лікарів?
— Хто з’явився наступного дня біля лікарняного ліжка Шурка?
— Що вона розказала своєму однокласнику?
— Як Шура наступного разу відвідала Шурка?
— Чи Шурі і Шурку вдалося стати справжніми друзями?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ План.Характеристика головних героїв оповідання.
— Визначте риси характеру героїв оповідання, вставте потрібне закінчення
та вкажіть стрілкою.
добр...
щир...
запальн...
товариськ...
задирикуват...
недисциплінован...
Шура старанн... Шурко
терпляч...
сором’язлив...
мовчазн...
доброзичлив...
чуйн...
Код доступу 4425992
15.04.2020
Тема. Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі твору. Творча діяльність на основі прочитаного: інсценізація уривка твору (на вибір).Галина Ткачук ."Вечірні крамниці вулиці Волоської"
Продовжити знайомство з сучасними українськими письменниками, вдосконалювати навички свідомого читання; формувати вміння працювати самостійно , збагачувати словниковий запас, розвивати критичне мислення.
1) Знайомство з авторкою.
- Розставте букви у правильному порядку і дізнаєтесь,
хто автор твору, який ми сьогодні читатимемо.
НИЛАГА
ЧКУТАК
5 4 3 6 1 2 4 2 5 1 3 6
З якої книги цей твір
ЧВІЕІРН КМРАИЦІН ЛИВУЦІ ОЛСЬОКОЇВ
3 142756 1 4 2 36
7 85 3 4 1 256 4356 87 2 9 1
-
Ткачук Галина Сергіївна народилася 27 серпня 1985 року в
м. Хмельницькому. Закінчила Національний університет « Києво - Могилянська
академія» за фахом «Літературознавство й історія літератури»
Учасник
багатьох мистецьких акцій та проектів. Авторка багатьох збірок поезій та
оповідань.
Твори
Галини Ткачук перекладено російською та польською мовами.
Член
Національної спілки письменників України з 2002 року.
- «"Вечірні крамниці вулиці Волоської" Галини
Ткачук - це правдива історія про затишні крамнички на вулиці Волоській, що на
Подолі, про їхніх завсідників — білок, птахів, собак та інших громадян… А ще —
про тих безсоромних злодіїв, що надумали позбавити Поділ його найдорожчих
реліквій…
- Ми прочитаємо оповідання з цієї книги.
2.Перш, ніж почнемо читати,
давайте виконаємо артикуляційні вправи.
Ра-ра-ра – висока гора.
Ро-ро-ро – гостре перо.
Рі-рі-рі – сонце угорі.
Ру-ру-ру – не псуй кору.
Ри-ри-ри – книжку бери
3.Словникова робота.Попрацюй самостійно( знайди значення незрозумілих тобі слів)
Горнятко-маленька чашечка.
4.Робота над текстом.
Д/з. Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с. 97-100 с.98 ......Це була нерозмінна монета.Вивчити 3 абзаци напам'ять. Відео надішліть,будь ласка,на Вайбер.
16.04.2020
Тема: Усвідомлення сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх функцій у творі. Творча діяльність на основі прочитаного: доповнення прозових творів.
Подивись відео
Талановите виконання вірша.Б.Ступка" Крила"
Д/з.Опрацювати сторінки підручника"Читаємо із задоволенням щодня с. 33-38.
Подивись відео
Талановите виконання вірша.Б.Ступка" Крила"
Д/з.Опрацювати сторінки підручника"Читаємо із задоволенням щодня с. 33-38.
21.04.2020
Тема:Твори сучасної дитячої української літератури. Мар'яна
і Тарас Прохаськи
Ознайомити
учнів з оповіданням та його авторами, удосконалювати навички
свідомого та виразного читання; розвивати логічне мислення, культуру усного
мовлення; виховувати інтерес до творчості письменників, самостійність;
1. Робота над
загадкою
Для того, щоб дізнатися тему
уроку, ми з вами розгадаємо загадку
Хоч бачить він погано,
Але копа старанно.
Під землею вирив хід
Сліпуватий сірий …(Кріт)
2. Повідомлення
теми уроку
Сьогодні
ми з вами читатимемо про цього героя. А допоможуть нам побачити особливих
кротів українські письменники, подружжя Мар'яна та Тарас Прохаськи. Отож
познайомимося з ними.
Розглянемо портрети.
Мар’яна Прохасько-
українська художниця-ілюстраторка, письменниця. Народилася в Ужгороді.
Тарас Прохасько – сучасний
український письменник, журналіст. Народився в Івано-Франківську.
3. Підготовка учнів
до сприймання твору .
- Прочитайте назву твору.
- Давайте пофантазуємо. Як ви
думаєте, які події можуть розгортатися у творі?
Велика кротяча родина зібралася в далекі краї – туди, де тепло і росте виноград, з якого на зиму можна заготувати багато поживних родзинок. Удома, в Буковому лісі, залишилися тільки Муркавка, Повз і Мартіна. Але дітям не лячно самим, бо ж у них є друзі – бобреня Загата, білки Жужіка та Ержіка, – з якими кожен день сповнений несподіванок і пригод. Тим паче, що до Букового лісу завітала знаменита співачка Соня Садова, а разом із нею – справжня детективна історія…
Д/з.Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с. 69-73. Завдання 2,5.Обери із запропонованих відповідь,яку вважаєш правильною.
22.04.2020
Тема: Підсумкова перевірка. Навичка читання мовчки.
Підсумкова перевірка
( Скріншот вашої роботи чекаю на Вайбер).
Підсумкова перевірка
( Скріншот вашої роботи чекаю на Вайбер).
23.04.2020
Тема.Урок позакласного читання.Твори сучасної дитячої української літератури. Мар'яна і Тарас Прохаськи«Самостійне життя»
Ознайомити учнів з оповіданням та його авторами, удосконалювати навички свідомого та виразного читання; розвивати логічне мислення, культуру усного мовлення; виховувати інтерес до творчості письменників, самостійність;
1.Мотивація навчальної
діяльності. Повідомлення теми уроку.
1.1.
Робота над
загадкою
Для того, щоб дізнатися тему
уроку, ми з вами розгадаємо загадку
Хоч бачить він погана,
Але копа старанно.
Під землею вирив хід
Слідкувати сірий …(Кріт)
2.
Повідомлення
теми уроку
Сьогодні
ми з вами продовжуємо читатимемо про цього героя. А допоможуть нам побачити особливих
кротів українські письменники, подружжя Мар'яна та Тарас Прохаськи. Ми з ними вже знайомі.
Про
оповідання «Самостійне життя» автори сказали так: «Ідея написати історію про
родину кротів настільки давня, що вже важко визначити точно- коли і як вона з’явилася.
Ми знали десять років тому, що мусимо це зробити. Інакше щось дуже важливе з
того, що ми знаємо, що ми можемо, пропаде, зникне. Ми належимо до тих, хто
вірить що книжка може не тільки зафіксувати, але й оживити, дати життя. Ми
хотіли, аби наші герої отримали шанс пожити. Головними прототипами є ми самі.
Це
оповідання- уривок з книги «Куди зникло море».
- Прочитайте назву твору.
- Давайте пофантазуємо. Як ви
думаєте, які події можуть розгортатися у творі?
Велика
кротяча родина зібралася в далекі краї – туди, де тепло і росте виноград, з
якого на зиму можна заготувати багато поживних родзинок. Удома, в Буковому
лісі, залишилися тільки Муркавка, Повз і Мартіна. Але дітям не лячно самим, бо
ж у них є друзі – бобреня Загата, білки Жужіка та Ержіка, – з якими кожен день
сповнений несподіванок і пригод.
- Про кого це оповідання? ( про
кротів)
- Скільки головних героїв? (3-
Повз, Муркавка, Мартіна)
3.
Словникова
робота
Значення яких слів вам
незрозуміле?
Зуп –
суп;
Канапки - вид
бутерброда, невелика скибка свіжого чи підсушеного хліба, булки, може бути
змащена різноманітними складниками (з вершкового масла, паштету, сиру, соусів,
джему, варення, мармеладу), поверх якої викладена скибками чи шматочками
різноманітна начинка.
- Прочитайте, що
робив кожен із членів кротячої родини. Чи мали вони постійні обов’язки?
(Мартіна лежала у гамаку і дивилася, як Повз і Муркавка поливають орхідеї)
- Хто визначив їм обов’язки? (
Батьки. Написали на великій чорній дошці крейдою)
- Хто із дорослих піклувався про
кротят? Прочитайте, що хвилювало білку? Чому це її турбувало?
- Як діти розв’язали цю проблему?
4. Підсумок уроку
4. Підсумок уроку
Ми працювали над уривком з
книги…(«Куди зникло море»)
Її автором є…(Мар’яна і Тарас
Прохаськи)
Д/з. Пройди ,будь ласка,тест
Д/з. Пройди ,будь ласка,тест
Код доступу 4648452
Завдання необхідно виконати до 13.45.Початок тестування 0 13.15.Час виконання 30 хв
27.04.2020
Тема: Твори сучасної дитячої української літератури.
Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с. 79-83.
Пройди ,будь ласка,тест .
Код доступу 5657225
Завдання необхідно виконати до 21.00
28.04.2020
Тема: Твори сучасної дитячої української літератури.
29.04.2020
Тема: Твори сучасної дитячої української літератури. Доповнення прозових текстів.Михайло Чабанівський. Оповідання «Вірний»
Розвивати навички самостійної роботи з книгою, вміння проводити спостереження над художнім текстом, висловлювати свою думку з приводу прочитаного; виховувати доброту й милосердя, вірність у дружбі, любов до всього живого.
Д/з. Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с. 101--108. Придумати своє продовження твору.
Пройди ,будь ласка,тест
Повідомте учням
Тест активний до 22.00
04.05.2020
Тема: Твори сучасної дитячої української літератури. Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ, персонажів із метою їх характеристики і підготовки до виразного читання. Читання в особах.
Д/з Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с.131-133.
Д/з Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с.131-133.
Підготувати проект "Корисне меню".
05.05.2020
Тема: Твори сучасної дитячої зарубіжної літератури.
Д/з Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с.113-116.
Тест. Повідомте учням
06.05.2020
Тема: Твори сучасної дитячої зарубіжної літератури.
Д/з Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с.117-122.
07.05.2020
Тема: Урок позакласного читання.Твори сучасної дитячої зарубіжної літератури.Астрід Ліндгре
"Пеппі Довгапанчоха"
12.05.2020
Тема: Розвиток творчої діяльності на основі прочитаного
Д/з. Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с. 123-126. Хто із міфічних істот найбільше тебе зацікавив? Як ти її уявляєш? Намалюй.
13.05.2020
Тема: Твори сучасної дитячої зарубіжної літератури.
Д/з. Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с. 127.
14.05.2020
Тема: Твори сучасної дитячої зарубіжної літератури.
Д/з. Опрацювати сторінки підручника "Читаємо із задоволенням щодня" с. 134.
19.05.2020
Тема: Підсумкова перевірка. Робота з літературним твором. Тестування.Пройти тестування за посиланням:
Код доступу 4479047
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
20.05.2020
Тема: Розвиток творчої діяльності на основі прочитаного
21.05.2020
Тема: Розвиток творчої діяльності на основі прочитаного
25.05.2020
join.naurok.ua
відкривши посилання
20.05.2020
Тема: Розвиток творчої діяльності на основі прочитаного
21.05.2020
Тема: Розвиток творчої діяльності на основі прочитаного
25.05.2020
join.naurok.ua
Завдання необхідно виконати до 19 травня 12.40.Початок тестування 0 12.00.Час виконання 40 хв(В 12.17 Повідомлення батьків про тех.проблеми на сайті На урок(надала додатковий час 10хв).
Підсумкова перевірка. Робота з літературним твором. (Коноплицький Андрій,Борова Крістіна).
Код доступу 9099250
Мені дуже сподобалось!!!
ВідповістиВидалитиСмотрели мультфильм всей семьёй.Получили массу удовольствия.Вернулись в детство.Помню почти каждую строчку.Сын хочет теперь " Золотого петушка" сегодня посмотреть.
ВідповістиВидалитиЧудово
Видалити