Українська мова
16.03.2020
Навчальне відео
Тема.Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів.
1.Опрацювати§36,впр.261,263.
Д.з.підр. впр.264,вивчити правило.
2.Тест
3.Попрацюйте з підручником :
https://pidruchnyk.com.ua/654-ukrayinska-mova-vashulenko-dubovik-4-klas.html Навчальне відео
Тема.Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів.
1.Опрацювати§36,впр.261,263.
Д.з.підр. впр.264,вивчити правило.
2.Тест
3.Попрацюйте з підручником :
17.03.2020
Сьогодні працюємо на сайті https://vseosvita.ua/. Кожен учень отримав свій особистий код. Успіхів!
Результати олімпіади "Всеосвіта Весна -2020" на сторінці "Наші досягнення. "
Тема.Спостереження за роллю дієслів у текстах.
1.Словникова робота. с.135
Впр.265,випиши дієслова -синоніми,добери заголовок.
266,завдання 2-знайди в тексті дієслова- антоніми.
Впр267, усно
Тест
Д.з Впр.269 Виписати дієслова.
Приклад:вбити ,оживити;поранити,вилікувати.
30.03.2020
1.Повторити правило с.134.
2.Словникові слова.Повтори
3.Тест
4.Зб.впр.233,235,236
5.Презентація
Д/з Тест на ел.пошту.
31.03.2020
Тема.Урок розвитку зв'язного мовлення.
Вибірковий переказ тексту.
В гостях у весни
Весняне вітання
Рідний гаю, здрастуй!
З проліском і рястом,
З першою кленовою
Краплею живою.
З першою розмовою
Цвіту із бджолою.
Рідний луже, здрастуй!
Вербно-зеленастий,
Вільховий, березовий,
Зустрічаймо весну!
Молода травиченька
З променів прядеться,
З неї тобі витчеться
зелене ряденце.
В. Києвський
- Яку б картину до цього вірша ви намалювали?
- Виберіть із вірша слова, які б стали назвою до картини.
- Діти, все прокидається вранці і починається новий день. А чи знаєте ви, коли прокидається від сну природа?
- А хто може розбудити природу? (Тепле сонечко, щебіт пташок, дзюрчання струмочків, весняний вітерець).
- З чого починається весна?
(Весна починається з перших проталин, тоненьких паростків першої травички, з білосніжних пролісків, з танення криги на річках, з повернення з теплого краю граків, шпаків, жайворонків, з ласкавих теплих промінчиків сонечка. Навесні сонечко прокидається раніше. Теплі промінчики підганяють неслухняні струмки до матусі-річечки. І хоч вони ще не так щедро роздають своє тепло діткам, птахам, рослинам, але сонечко дуже любить весну).
- Що можна сказати про повітря? (Пахне першою зеленню, молодим листячком, ввібрало аромати квітів, прозоре, чисте, свіже, п’янке).
- Підберіть слова, які відтворюють красу та своєрідність весни. Весна яка? (Зелена, гомінка, голуба, красива, квітуча, рухлива, дощова, похмура,
сонячна, стрімка, дзвінка, ніжна, пахуча, вітряна).
- Назвіть якомога більше кольорів, яких не було взимку. Який з них першим з’являється у весняній природі? (Світло-зелений, голубий, синій, жовтий).
- Як ви думаєте, чому весну часто називають блакитною?
- Яким буває весняне небо? (Чисте, прозоре, лагідне).
- Чому його іноді називають усміхненим? (Сонце передає свій сміх, радість, весняний настрій, природа прокидається і оновлюється).
- А чи раділи ви першим листочкам?
- Як ви опишете їхню зелень? (Ясна, прозора, ніжна, несмілива, тендітна).
- Які епітети можна дібрати до слів:
весна – прекрасна, юна, чудова, довгождана, красуня…
проміння сонця – тепле, лагідне, щедре, ласкаве …
листочки - ніжні, зелені, клейкі, маленькі…
струмочки – веселі, прудкі, гомінливі…
- Які весняні місяці ви знаєте?
- А чи відразу до нас приходить весна? (Ні. У березні весна пробуджується від зимового сну. У квітні одягає своє зелене вбрання. У травні – квітує).
2. Народна мудрість
- Усі ці зміни в природі люди спостерігали впродовж багатьох років. І виражені вони у народних прислів’ях. Давайте згадаємо, з якими прислів’ями про весну ви зустрічалися на уроках.
· Від березневих дощів земля квітне.
· Весною відро води – ложка грязі.
· Весна багата водою.
· Вода з гір потекла - весну принесла.
· Квітень з водою, травень з травою.
· Лютий снігом насмітить - квітень водою змиє.
· Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі.
- Розгадайте, заховану в ребусі приказку. (Побачив грака – весну зустрічай).
- Як ви розумієте її зміст?
3. Митці про весну
- Весна - прекрасна пора року. Її неповторну красу зображають у своїх картинах художники, описують письменники, поети. Створено багато пісень, музичних композицій про весну. І зараз ми послухаємо прекрасну мелодію композитора П. І. Чайковського із циклу «Пори року. Весна».
(Діти слухають запис музики).
- Ми відчули з вами і дзюрчання весняних струмочків, і щебетання пташок.
Слухаємо цю мелодію і ніби вдихаємо свіжий аромат весни.
- Давайте нагадаємо, як писали про незрівнянну красу весни відомі українські поети.
Встала весна, чорну землю
Сонну розбудила,
Уквітчала її рястом,
барвінком укрила.
Т. Шевченко
І барвінком, і рутою,
І рястом квітчає
Вона землю, мов дівчину,
В зеленому гаю.
Т. Шевченко
Про щось щебече листя клена,
синіє неба вишина,
Іде по вулицях зелена,
Весела й радісна весна!
В. Сосюра
Надійшла весна прекрасна,
Многоцвітна, тепла, ясна,
Ніби дівчинка в вінку,
Ожили луги, діброви,
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику.
І. Франко
- А ось як красу весни зобразили наші художники. Наш конкурс називається «Кращий художник».
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Багато хто із вас намалював весняний ліс. Сьогодні ми прочитаємо текст про прихід ранньої весни до лісу, про його перших провісників, напишемо вибірковий переказ твору.
Девізом нашого уроку нехай стануть слова:
«Активним і уважним будь
і про кмітливість не забудь!
Видумуй, пробуй і твори!
Фантазію і розум прояви».
ІV. Робота над складанням вибіркового переказу тексту
Слово вчителя
- Відвідавши весняний ліс або парк, ви уважно спостерігали і слухали природу. Пригадайте, до чого найперше доторкувалася весна?
(Із землі виткнулася молоденька травичка. Вона тоненька, як голочка, ніжна, пахуча. На деревах розпускаються перші весняні листочки. Вони такі маленькі, зелені, клейкі, але вже пахнуть весною. На сонячних горбочках, мов маленькі ліхтарики, виросли квіти мати-й-мачухи. Вони схожі на маленькі сонечка).
- Послухайте оповідання С. Мацюцького «В гостях у весни» і скажіть, які ж зміни в природі помітив автор.
3. Читання тексту вчителем
В гостях у весни
Ще ховаються по байраках сірі брили злежаного снігу, вночі морозець притрушує білою пудрою зелене листя осоки на болоті, а вже красується золотими сережками ліщина і на пригрітих сонцем галявинах витикаються молодими стрілами трави.
У таку пору я поспішаю в ліс. Поспішаю в гості до самої весни.
Ранок теплий, сонячний. Дихає свіжістю земля. Ніколи ліс не пахне так солодко і терпко, як у цю вранішню годину. Сльозяться крихітні струмки, шукають дорогу до річечки. Ліс живе передчуттям зеленої повені листя і трав. Він посвітлів, виграє новими кольорами, звуками.
Чуєте, з вільшника долина голосна пісня: приди-кум… чай-пить… чай-пить… Хто ж це запрошує випити чаю? Хто ж це запрошує випити чаю? Та це ж співочий дрізд! Він зовсім недавно повернувся з далекої Африки і тепер спішить повідомити про це ніжними трелями. Дрозда підтримують і зяблик, і шпак. Вони також радіють, повернувшись до рідного лісу. Синиця, яка ніколи не бачила заморських земель, дивиться на них з особливою заздрістю.
Йду лісовою стежкою і скрізь бачу прикмети весни.
Цілий день бродив я весняним лісом. А підвечір зяблик попередив мене: збирається дощ. На гарну погоду він співає веселу пісеньку, а перед дощем починає одноманітно рюмити.
Що ж, пора і додому.
С. Мацюцький
3. Опрацювання змісту тексту
- Куди повів тебе автор твору?
- Які ознаки ранньої весни описані у творі?
- Про яких мешканців весняного лісу розповів автор?
- Як поводить себе зяблик на гарну погоду і на дощ?
4. Робота над мовними засобами
- Поясніть, як ви розумієте подані слова і вислови.
Байрак – ліс у яру, в долині або яр, порослий лісом або чагарником.
Брили – великі безформні шматки каменю, землі, глини, льоду і т. д.
Вільшник – зарості вільхи.
Трелі – тремтливе переливчасте звучання, утворюване швидким багаторазовим чергуванням двох суміжних звуків.
Рюмити – плакати.
Сльозяться струмки – витікають по краплині, сочаться, несуть обмаль води.
Передчуття повені – неясне відчуття того, що може відбутися, настати.
Виграє кольорами – переливається барвами, блищить, сяє, вирізняється яскравим кольором.
- Самостійно випишіть з тексту, як автор розповідає про:
залишки потемнілого снігу – сірі брили злежаного снігу;
нічні заморозки – морозець притрушує білою пудрою зелене листя осоки на болоті;
появу молодої трави – витикаються молодими стрілами;
потік струмків – сльозяться крихітні струмки, шукають дорогу до річечки;
ліс, який скоро зазеленіє – живе передчуттям зеленої повені листя і трав;
кольори і звуки у лісі – виграє новими кольорами, звуками.
- До поданих іменників дібрати прикметники:
ранок (який?) … (теплий, сонячний);
в годину (яку?) … (вранішню);
струмки (які?) … (крихітні);
повені (якої?) … (зеленої);
пісня (яка?) … (голосна, весела);
дрізд (який?) … (співочий);
трелями (якими?) … (ніжними);
лісу (якого?) … (рідного, весняного);
земель (яких?) … (заморських);
стежкою (якою?) … (лісовою);
5. Ознайомлення із сутністю вибіркового переказу
- Від якого слова утворилось слово вибірковий? (Вибирати, вибір).
- Як ви зможете пояснити, що означає термін вибірковий переказ? (Для переказу вибираємо з тексту окрему його частину).
- Прочитайте визначення у зошиті. (Вибірковий переказ – це переказ певної частини тексту).
6. Самостійне читання тексту учнями
- Прочитайте текст ще раз мовчки. Зверніть увагу на те, що саме розповів нам автор про красу весняного лісу і його мешканців.
7. Складання і запис плану частини тексту, переказ якої писатимуть
- На скільки частин можна поділити ту частину тексту, яку будете переказувати?
- Про що йдеться у кожній частині?
Складіть і запишіть план цієї частини тексту.
План
1. Ранок у лісі.
2. Потік крихітних струмочків.
3. Кольори і звуки у лісі.
4. Повернення птахів.
5. Прогноз зяблика.
8. Усний переказ фрагменту тексту за планом
V. Фізкультхвилинка
Проти сонця на горбочку
Випинаються дубочки.
Свіжий вітер повіва:
Та щоранку всі дубочки
Роблять вправи на горбочку –
І тому вони гінкі, і тому вони стрункі.
Г. Демчинко
VІ. Запис вибіркового переказу
Орфографічна підготовка до написання переказу.
- Зверніть увагу на написання окремих слів та висловів:
сльозяться, передчуття, вільшник, при-ди-кум… чай-пить… чай-пить, дрізд, Африка, трелі, заздрість, підвечір, рюмити.
Запис вибіркового переказу в зошит.
- Повторимо правила запису тексту.
VІІ. Перевірка виконаної роботи
VІІІ. Зачитування одного-двох кращих творів
ІХ. Підсумок уроку
- Які види переказів ви знаєте? (Докладний, стислий, творчий, вибірковий).
- Чим кожен вид переказів відрізняється?
- Який вид переказу вам найбільше сподобалося писати? Чому?
Додаткові матеріали
Ранок у лісі
Ліс ще дрімає в передранішній тиші… Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. Тихо навкруги, мертво… Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься зі свого затишку. Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів.
Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу… Стрепенувся врешті ліс і собі заграв… Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травичці комашня, розітнулося у гущині голосне щебетання й полинуло високо – туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами…
На галяву вискакує з гущини сарна і, зачарована чудовим концертом, зупиняється. Полохливий заєць, причаївшись під кущем, пригина вуха, витріща очі й немов порина ввесь у море лісових звуків…
Аж ось ринуло від сходу ясне проміння, мов руки, простяглось до лісу, обняло його, засипало самоцвітами, золотими смугами впалу на синю від роси траву на галяві, де гостро на тлі золотого світла випинається струнка постать сарни.
М. Коцюбинський
У весняному лісі
Добре пригріває вже весняне сонечко, підсихає в лісі земля. Все навколо оживає: дерева, трави, комахи. Весело співають птахи, а їх уже прилетіло чимало! Глянь, як набубнявіли пуп’янки на галузках, от-от розпукнуться.
Бачиш – полетів перший метелик. Це кропивниця. Невже вона встигла так швидко вирости? Звичайно, ні. Є такі метелики, що не гинуть від холоду, а залізуть кудись у щілину й перезимують там, пересплять до весни. Так і кропивниця. Тому й вона перша серед метеликів з’являється.
А давай-но підійдемо до мурашника. Він теж ожив. Дивись, як сновигає мурашня. Правда, мурашки ще не такі швидкі, як улітку. Та за кілька днів вони прокинуться зовсім від сну.
Повилазили мурашки й одразу до роботи. Одні волочать здобич додому, другі займаються ремонтом будинку, який трохи попсували за зиму. Кому ж приємно жити в будинку, що протікає. Всі стіни погниють, а потім з хати тікай. Ніколи не руйнуй мурашників, бо мурашки знищують лісових шкідників і цим допомагають зберігати ліс.
А що це гріється на камінчику? Е, які ми необережні: злякали ящірку. Це вона після зимової сплячки вилізла погрітись на сонечку. Ящірки теж корисні. Вони з’їдають багато слизняків, мух, різних шкідливих комах.
З календаря «Мальовнича Україна»
Тема.Підсумкова перевірка.Списування
Двадцять четверте квітня
Списування
Калина
Бабуня (Н/н)астя нічого так не любить, як
садити дер(и/е)во. Вона каже:
-Завжди знайде(тьс/ц)я
місце, де його (по)садити. А хто за це (не)дбає, той або байдужий, або сліпий
до краси.
Коло бабуниної хати ростуть вишні. За порогом
повно квітів. (Ліво)руч від хвіртки -
куч(и/е)рявий бузок. А (право)руч – явори.
Позаторік бабуня (при)несла (з)лісу й
(по)садила під вікном тонке дер(и/е)вце. (До)глядала його, (під)ливала. Воно
(при)йнялося. Але першої в(и/е)сни (не)цвіло. Тільки з(и/е)л(и/е)ніло. Другої
в(и/е)сни викинуло білі кит(е/и)ці. Всі (по)бачили, що це – калина. (80 слів)
Борис Харчук
( Скріншот вашої роботи чекаю на електронну пошту.)
27.04.2020
Тема. Аналіз перевірної роботи.Прислівники, близькі та протилежні за значенням. Поширення речень прислівниками. Практичне ознайомлення з правописом найуживаніших прислівників.
Вчити добирати прислівники-синоніми та прислівники- антоніми й використовувати їх у реченнях, текстах;
поширювати речення найуживанішими прислівниками;
1. Вивчення нового матеріалу.
2.Гра «Спіймайка»
Ваше завдання спіймати прислівники.
Випиши прислівники.
Понад ставом увечері
Шепочеться осока….
Зверху ревла вода,
Внизу кипіла хвиля
Як парость виноградної лози плекайте мову.
Пильно й ненастанно політь бур'ян,
Чистіша від сльози вона хай буде. Вірно і слухняно нехай вона щоразу служить вам, Хоч і нехай своїм життям…
3. Запишіть речення, замінивши виділені слова прислівниками- синонімами.
Він прокидається ані світ, ані зоря.
Дав, як кіт наплакав .
Працює, як сонна муха.
Все йде, як по маслу.
4. Знайди зайве.
Знайдіть зайве слово і випиши його.
Раптом, нараз, зненацька, разом.
Вороже, негарно, недружелюбно, неприязно.
Всіляко, ніяк, всяко, різно.
Боязко, темно, боязливо.
Часом, порою, інколи, ніколи, деколи.
Багато, чимало, достатньо, багацько.
Д/з. Повторити правила .Класна робота (завдання 2,3,4 )Зб.с.117,впр.288.(на електронну пошту)
28.04.2020
Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення.
1.Оголошення теми уроку
- Сьогодні ми спробуємо написати текст про те,чому рослини треба берегти.
2. Робота над складанням твору.(3-4речення).
3.Складання усної зв’язної розповіді.
Зразок.
(Скористайся,якщо потрібна допомога.Доповни.)
Рослини треба берегти,тому що вони виробляють .........
Без рослин ні люди,ні тварини не могли б.......
А ще рослини дають нам і тваринам....
Д/з.Продовжуємо роботу над виконанням олімпіадних завдань.(Сайт Naurok .com).
04.05.2020
Тема: Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Відеоурок Д/з. Код доступу 4988168
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посиланняjoin.naurok.ua05.05.2020
Тема.Підсумкова перевірка.Диктант(аудіодиктант)
Робота розрахована на 35 хв, початок роботи 15:30, аудіозапис у Вайбері, роботи надіслати на електронну пошту до 16:45
08.05.2020
Тема. Спостереження за роллю прислівників у тексті.
Уживання прислівників під час побудови текстів.
2.1 Запиши речення, вибравши в дужках потрібний прислівник.
(Повільно, спокійно) сходило сонце і світло (похмуро, щедро) осяяло землю, що прокидалася.
По небу (легко, тяжко) пливли невеликі хмари. Старий ліс (глухо, таємниче)
шумів. Могутні ялини і сосни стояли (мовчазно, величаво). Берізки (завзято,
радісно) шелестіли листочками.
2.2) Підкресли прислівники разом з дієсловами,
з якими вони пов'язані в реченні.Пам'ятай! Прислівники в реченні підкреслюємо так –
–.–.–.–.–
3. Творча вправа (вправа 339).
– Що ви
знаєте про сезонні зміни в природі?
– Доповніть
речення, використовуючи прислівники з довідки.
– Запишіть
повний текст. Доведіть, що він є науково-популярним.
Д/з.Зб.впр 289
Код доступу 3329685
12.05.2020
Тема: Підсумкова робота за рік. Пройти тестування, за посиланнямПідсумкова контрольна робота кодdrw010
15.05.2020
Тема. Аналіз контрольної роботи.
Повторити с.178-180 Впр.354-358
(В яких випадках букв більше , ніж звуків і навпаки. Пригадати, що таке підмет, присудок
Д/з. Код доступу 7189510
18/05/2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
Код доступу 1958760
19/05/2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
Урок розвитку зв'язного мовлення.Код доступу 5528400
22.05.2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
Код доступу 9255780
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
25.05.2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
1.Робота зі збірником та підручником. П.с.180,впр.359-361.
Зб.
Д/з. П.с. 181, впр. 362.
26.05.2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
1.Робота з підручником. П.с.182-184,впр. 363-366.
Д/з. П.с. 186, впр. 374.
29.05.2020 Тема.Підсумковий урок. |
Спасибо!Ребёнку нравится,что чередуется формат заданий и письменно и онлайн тесты!Интересно и доступно)))
ВідповістиВидалитиПрацюємо з гарним настроєм.
ВидалитиДякуємо за цікаві відео. Вони дуже допомагають у вивченні нового матеріалу
ВідповістиВидалити