Українська мова

16.03.2020
Навчальне відео
Тема.Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів.
1.Опрацювати§36,впр.261,263. 
Д.з.підр. впр.264,вивчити правило. 
2.Тест
3.Попрацюйте з підручником :
https://pidruchnyk.com.ua/654-ukrayinska-mova-vashulenko-dubovik-4-klas.html 
 17.03.2020 
Сьогодні працюємо  на сайті https://vseosvita.ua/. Кожен учень отримав свій особистий код. Успіхів!
Результати олімпіади "Всеосвіта Весна -2020" на сторінці "Наші досягнення. "

20.03.2020
Тема.Спостереження за роллю дієслів у текстах.
1.Словникова робота. с.135 

Впр.265,випиши дієслова -синоніми,добери заголовок.
266,завдання 2-знайди в тексті дієслова- антоніми.
Впр267, усно
Тест
Д.з Впр.269 Виписати дієслова.
Приклад:вбити ,оживити;поранити,вилікувати.
30.03.2020
1.Повторити правило с.134. 
2.Словникові слова.Повтори

3.Тест
4.Зб.впр.233,235,236
5.Презентація
Д/з Тест на ел.пошту.

31.03.2020



Тема.Урок розвитку зв'язного мовлення.
        Вибірковий переказ тексту.
        В гостях у весни


Весняне вітання
Рідний гаю, здрастуй!
З проліском і рястом,
З першою кленовою
Краплею живою.
З першою розмовою
Цвіту із бджолою.
Рідний луже, здрастуй!
Вербно-зеленастий,
Вільховий, березовий,
Зустрічаймо весну!
Молода травиченька
З променів прядеться,
З неї тобі витчеться
зелене ряденце.
В. Києвський
-          Яку б картину до цього вірша ви намалювали?
-          Виберіть із вірша слова, які б стали назвою до картини.
-          Діти, все прокидається вранці і починається новий день. А чи знаєте ви, коли прокидається від сну природа?
-          А хто може розбудити природу? (Тепле сонечко, щебіт пташок, дзюрчання струмочків, весняний вітерець).
-          З чого починається весна?
(Весна починається з перших проталин, тоненьких паростків першої травички, з білосніжних пролісків, з танення криги на річках, з повернення з теплого краю граків, шпаків, жайворонків, з ласкавих теплих промінчиків сонечка. Навесні сонечко прокидається раніше. Теплі промінчики підганяють неслухняні струмки до матусі-річечки. І хоч вони ще не так щедро роздають своє тепло діткам, птахам, рослинам, але сонечко дуже любить весну).
-          Що можна сказати про повітря? (Пахне першою зеленню, молодим листячком, ввібрало аромати квітів, прозоре, чисте, свіже, п’янке).
-          Підберіть слова, які відтворюють красу та своєрідність весни. Весна яка? (Зелена, гомінка, голуба, красива, квітуча, рухлива, дощова, похмура,
сонячна, стрімка, дзвінка, ніжна, пахуча, вітряна).
-          Назвіть якомога більше кольорів, яких не було взимку. Який з них першим з’являється у весняній природі? (Світло-зелений, голубий, синій, жовтий).
-          Як ви думаєте, чому весну часто називають блакитною?
-          Яким буває весняне небо? (Чисте, прозоре, лагідне).
-          Чому його іноді називають усміхненим? (Сонце передає свій сміх, радість, весняний настрій, природа прокидається і оновлюється).
-          А чи раділи ви першим листочкам?
-          Як ви опишете їхню зелень? (Ясна, прозора, ніжна, несмілива, тендітна).
-          Які епітети можна дібрати до слів:
весна – прекрасна, юна, чудова, довгождана, красуня…
проміння сонця – тепле, лагідне, щедре, ласкаве …
листочки - ніжні, зелені, клейкі, маленькі…
струмочки – веселі, прудкі, гомінливі…
-          Які весняні місяці ви знаєте?
-          А чи відразу до нас приходить весна? (Ні. У березні весна пробуджується від зимового сну. У квітні одягає своє зелене вбрання. У травні – квітує).
2.     Народна мудрість
-          Усі ці зміни в природі люди спостерігали впродовж багатьох років. І виражені вони у народних прислів’ях. Давайте згадаємо, з якими прислів’ями про весну ви зустрічалися на уроках.
·        Від березневих дощів земля квітне.
·        Весною відро води – ложка грязі.
·        Весна багата водою.
·        Вода з гір потекла - весну принесла.
·        Квітень з водою, травень з травою.
·        Лютий снігом насмітить - квітень водою змиє.
·        Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі.
-          Розгадайте, заховану в ребусі приказку. (Побачив грака – весну зустрічай).
-          Як ви розумієте її зміст?
3. Митці про весну
-          Весна - прекрасна пора року. Її неповторну красу зображають у своїх картинах художники, описують письменники, поети. Створено багато пісень, музичних композицій про весну. І зараз ми послухаємо прекрасну мелодію композитора П. І. Чайковського із циклу «Пори року. Весна».
(Діти слухають запис музики).
-          Ми відчули з вами і дзюрчання весняних струмочків, і щебетання пташок.
Слухаємо цю мелодію і ніби вдихаємо свіжий аромат весни.
-          Давайте нагадаємо, як писали про незрівнянну красу весни відомі українські поети.
Встала весна, чорну землю
Сонну розбудила,
Уквітчала її рястом,
барвінком укрила.
Т. Шевченко
І барвінком, і рутою,
І рястом квітчає
Вона землю, мов дівчину,
В зеленому гаю.
Т. Шевченко
Про щось щебече листя клена,
синіє неба вишина,
Іде по вулицях зелена,
Весела й радісна весна!
В. Сосюра
Надійшла весна прекрасна,
Многоцвітна, тепла, ясна,
Ніби дівчинка в вінку,
Ожили луги, діброви,
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику.
І. Франко
-          А ось як красу весни зобразили наші художники. Наш конкурс називається «Кращий художник».
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-          Багато хто із вас намалював весняний ліс. Сьогодні ми прочитаємо текст про прихід ранньої весни до лісу, про його перших провісників, напишемо вибірковий переказ твору.
Девізом нашого уроку нехай стануть слова:  
«Активним і уважним будь
і про кмітливість не забудь!
Видумуй, пробуй і твори!
Фантазію і розум прояви».
ІV. Робота над складанням вибіркового переказу тексту
Слово вчителя
-          Відвідавши весняний ліс або парк, ви уважно спостерігали і слухали природу. Пригадайте, до чого найперше доторкувалася весна?
(Із землі виткнулася молоденька травичка. Вона тоненька, як голочка, ніжна, пахуча. На деревах розпускаються перші весняні листочки. Вони такі маленькі, зелені, клейкі, але вже пахнуть весною. На сонячних горбочках, мов маленькі ліхтарики, виросли квіти мати-й-мачухи. Вони схожі на маленькі сонечка).
-          Послухайте оповідання С. Мацюцького «В гостях у весни» і скажіть, які ж зміни в природі помітив автор.
3.     Читання тексту вчителем
В гостях у весни
Ще ховаються по байраках сірі брили злежаного снігу, вночі морозець притрушує білою пудрою зелене листя осоки на болоті, а вже красується золотими сережками ліщина і на пригрітих сонцем галявинах витикаються молодими стрілами трави.
У таку пору я поспішаю в ліс. Поспішаю в гості до самої весни.
Ранок теплий, сонячний. Дихає свіжістю земля. Ніколи ліс не пахне так солодко і терпко, як у цю вранішню годину. Сльозяться крихітні струмки, шукають дорогу до річечки. Ліс живе передчуттям зеленої повені листя і трав. Він посвітлів, виграє новими кольорами, звуками.
Чуєте, з вільшника долина голосна пісня: приди-кум… чай-пить… чай-пить… Хто ж це запрошує випити чаю? Хто ж це запрошує випити чаю? Та це ж співочий дрізд! Він зовсім недавно повернувся з далекої Африки і тепер спішить повідомити про це ніжними трелями. Дрозда підтримують і зяблик, і шпак. Вони також радіють, повернувшись до рідного лісу. Синиця, яка ніколи не бачила заморських земель, дивиться на них з особливою заздрістю.
Йду лісовою стежкою і скрізь бачу прикмети весни.
Цілий день бродив я весняним лісом. А підвечір зяблик попередив мене: збирається дощ. На гарну погоду він співає веселу пісеньку, а перед дощем починає одноманітно рюмити.
Що ж, пора і додому.
С. Мацюцький

3. Опрацювання змісту тексту
-          Куди повів тебе автор твору?
-          Які ознаки ранньої весни описані у творі?
-          Про яких мешканців весняного лісу розповів автор?
-          Як поводить себе зяблик на гарну погоду і на дощ?
4. Робота над мовними засобами
-          Поясніть, як ви розумієте подані слова і вислови.
Байрак – ліс у яру, в долині або яр, порослий лісом або чагарником.
Брили – великі безформні шматки каменю, землі, глини, льоду і т. д.
Вільшник – зарості вільхи.
Трелі – тремтливе переливчасте звучання, утворюване швидким багаторазовим чергуванням двох суміжних звуків.
Рюмити – плакати.
Сльозяться струмки – витікають по краплині, сочаться, несуть обмаль води.
Передчуття повені – неясне відчуття того, що може відбутися, настати.
Виграє кольорами – переливається барвами, блищить, сяє, вирізняється яскравим кольором.
-          Самостійно випишіть з тексту, як автор розповідає про:
залишки потемнілого снігу – сірі брили злежаного снігу;
нічні заморозки – морозець притрушує білою пудрою зелене листя осоки на болоті;
появу молодої трави – витикаються молодими стрілами;
потік струмків – сльозяться крихітні струмки, шукають дорогу до річечки;
ліс, який скоро зазеленіє – живе передчуттям зеленої повені листя і трав;
кольори і звуки у лісі – виграє новими кольорами, звуками.
-          До поданих іменників дібрати прикметники:
ранок (який?) … (теплий, сонячний);
в годину (яку?) … (вранішню);
струмки (які?) … (крихітні);
повені (якої?) … (зеленої);
пісня (яка?) … (голосна, весела);
дрізд (який?) … (співочий);
трелями (якими?) … (ніжними);
лісу (якого?) … (рідного, весняного);
земель (яких?) … (заморських);
стежкою (якою?) … (лісовою);
5. Ознайомлення із сутністю вибіркового переказу
-          Від якого слова утворилось слово вибірковий(Вибирати, вибір).
-          Як ви зможете пояснити, що означає термін вибірковий переказ(Для переказу вибираємо з тексту окрему його частину).
-          Прочитайте визначення у зошиті. (Вибірковий переказ – це переказ певної частини тексту).
6. Самостійне читання тексту учнями
-          Прочитайте текст ще раз мовчки. Зверніть увагу на те, що саме розповів нам автор про красу весняного лісу і його мешканців.
7. Складання і запис плану частини тексту, переказ якої писатимуть
-          На скільки частин можна поділити ту частину тексту, яку будете переказувати?
-          Про що йдеться у кожній частині?
 Складіть і запишіть план цієї частини тексту.

План
1. Ранок у лісі.
2. Потік крихітних струмочків.
3. Кольори і звуки у лісі.
4. Повернення птахів.
5. Прогноз зяблика.
8. Усний переказ фрагменту тексту за планом
V. Фізкультхвилинка
Проти сонця на горбочку
Випинаються дубочки.
Свіжий вітер повіва:
Та щоранку всі дубочки
Роблять вправи на горбочку –
І тому вони гінкі, і тому вони  стрункі.
Г. Демчинко
VІ. Запис вибіркового переказу
Орфографічна підготовка до написання переказу.
-          Зверніть увагу на написання окремих слів та висловів:
сльозяться, передчуття, вільшник, при-ди-кум… чай-пить… чай-пить, дрізд, Африка, трелі, заздрість, підвечір, рюмити.
Запис вибіркового переказу в зошит.
-          Повторимо правила запису тексту.
VІІ. Перевірка виконаної роботи
VІІІ. Зачитування одного-двох кращих творів
ІХ. Підсумок уроку
-          Які види переказів ви знаєте? (Докладний, стислий, творчий, вибірковий).
-          Чим кожен вид переказів відрізняється?
-          Який вид переказу вам найбільше сподобалося писати? Чому?

Додаткові матеріали
Ранок у лісі
Ліс ще дрімає в передранішній тиші… Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. Тихо навкруги, мертво… Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься зі свого затишку. Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів.
Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу… Стрепенувся врешті ліс і собі заграв… Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травичці комашня, розітнулося у гущині голосне щебетання й полинуло високо – туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами…
На галяву вискакує з гущини сарна і, зачарована чудовим концертом, зупиняється. Полохливий заєць, причаївшись під кущем, пригина вуха, витріща очі й немов порина ввесь у море лісових звуків…
Аж ось ринуло від сходу ясне проміння, мов руки, простяглось до лісу, обняло його, засипало самоцвітами, золотими смугами впалу на синю від роси траву на галяві, де гостро на тлі золотого світла випинається струнка постать сарни.
М. Коцюбинський


У весняному лісі
Добре пригріває вже весняне сонечко, підсихає в лісі земля. Все навколо оживає: дерева, трави, комахи. Весело  співають птахи, а їх уже прилетіло чимало! Глянь, як набубнявіли пуп’янки на галузках, от-от розпукнуться.
Бачиш – полетів перший метелик. Це кропивниця. Невже вона встигла так швидко вирости? Звичайно, ні. Є такі метелики, що не гинуть від холоду, а залізуть кудись у щілину й перезимують там, пересплять до весни. Так і кропивниця. Тому й вона перша серед метеликів з’являється.
А давай-но підійдемо до мурашника. Він теж ожив. Дивись, як сновигає мурашня. Правда, мурашки ще не такі швидкі, як улітку. Та за кілька днів вони прокинуться зовсім від сну.
Повилазили мурашки й одразу до роботи. Одні волочать здобич додому, другі займаються ремонтом будинку, який трохи попсували за зиму. Кому ж приємно жити в будинку, що протікає. Всі стіни погниють, а потім з хати тікай. Ніколи не руйнуй мурашників, бо мурашки знищують лісових шкідників і цим допомагають зберігати ліс.
А що це гріється на камінчику? Е, які ми необережні: злякали ящірку. Це вона після зимової сплячки вилізла погрітись на сонечку. Ящірки теж корисні. Вони з’їдають багато слизняків, мух, різних шкідливих комах.
 З календаря «Мальовнича Україна»


03.04.2020


                                                                    Тема.Дієслова теперішньогочасу.Дієслова на –ся (літературна вимова і правопис). Виконання творчих завдань.Вчитися дотримувати літературноївимови і правопису дієслів на -ся, утворювати і пояснювати (за зразком) значення дієслів на -ся, вживати їх у побудові речень, у зв'язному мовленні; розвивати уважність, спостережливість, мовлення учнів, вміння аналізувати; виховувати любов до мови, природи                                                          
Розкажи матусі, що ти знаєш про дієслово.
Попрацюй усно.
Від наданих слів в неозначеній формі утворити усі часові форми.
Слухати-слухав, слухає,  буде слухати.
Бажати —_________________________________
Чути —___________________________________
Змінити подані дієслова за особами.
Я бажаю.
ти____________
він___________
ми______________
вони_____________


Результат пошуку зображень за запитом дієслова теперішнього часу 4 клас
 Робота за таблицею вправи 290.Усно.
Висновок. Особу і число можна визначати за допомогою займенника, питання та закінчення дієслова.

Тренувальна вправа 292.Випиши з вірша дієслова-синоніми.
Творче робота (вправа 293).


1. Словникова робота
Гра «Закодовані слова»
Т
Е
М
П
Е
Р
А
Т
У
Р
А
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

8 9 10
1 7 10 11
3 2 8 7
1 2 3 4
1 2 7 8 10
4 7 6 8 11
4 7 10 11
4 11 6 8 5 10
6 7 3 11
10 11 3 4 7
I. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про літературну вимову і правопис дієслів на -ся.
llСПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Спостереження за мовним матеріалом
— Прочитайте твердження. Чи можете ви так сказати про себе? Підкресліть дієслова. Що спільного вони мають?
Ніколи не запізнююсь.
Вітаюсь зі знайомими.
У громадському транспорті поступаюся місцем дорослим.
— Як потрібно вимовляти і писати дієслова на -ся?
— У дієсловах 2-ї особи однини -шся вимовляється як [с’:а]. У дієсловах 3-ї особи однини і множини -ться вимовляється як [ц’:а].
2.Складання опорної таблиці
Правильно
вимовляй:
пиши:
сміє[с’:а]
смієшся
сміє[ц’:а]
сміється
підписує[ц’:а]
підписується
вча[ц’:а]
вчаться
Закони письма і вимови вивчай:
Написано -ться, а ти [ц’:а] вимовляй.
Хто рано прокидається,
Зарядкою займається,
Роботи не боїться,
Той завжди добре вчиться.
Закони письма і вимови вивчай:
Написано -шся, а ти [с’:а] вимовляй.
Швиденько одягаєшся,
В дорозі не спиняєшся.
Так, друже мій, ніколи
Не спізнишся до школи.
Л. Лужецька
3.Первинне закріплення
— Запишіть подані дієслова у формі 2-ї особи однини теперішнього часу.
Виконувати, з’ясувати, не лінуватися, нездужати, ознайомити, перемагати, підвищити, поліпшувати, читати.
 -Прочитайте і відгадайте загадки. Допишіть пропущені букви. Обґрунтуйте свої дії.
1) Вийшла пані в золотім жупані. Хто на неї подиви..я, той слізьми заллє..я. 2) Признавайся, як ти зве..я, що на зиму на холодну без одежі зостає..я. 3) Чого ти став та диви..я? Зірви мене — поживи..я. 4) У лісі вирізана, гладенько витесана. Співає, залива..я. Як називає..я?
Відгадки: 1) Сонце. 2) Дерево. 3) Горіх. 4) Сопілка.
Поетична хвилинка
— Прочитайте вірш, ставлячи дієслова, подані в дужках, у потрібній формі.
Щедрим добрим словом
Пісня (починатися).
З рушника святкового
Коровай (всміхатися).
3.Робота над загадкою
— Прочитайте загадку. Відгадайте її.
Прислухайся до шуму:
З весною він іде!
Щось тріщить, ламається,
Скрекоче і гуде.
— Випишіть з вірша дієслова, які влучно передають шум весняної води. Доповніть ряд синонімами.
Слова для довідок: йде, біжить, шумить, дзвенить, стукає, дзюрчить, співає, хлюпає, булькотить, вирує, тупцює, кипить, клекотить.
ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Які відкриття ви зробили для себе на уроці?
— Як потрібно вимовляти і писати дієслова на -ся? Наведіть приклади.


 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯс. 147 — правило,с.148 візьми до  уваги, впр.294

06.04.2020
 Тема.Неозначена форма дієслова(початкова форма).
1.Уважно подивись урок.
Виконай,будь ласка,завдання.


Робота з підручником.Впр.279(усно).
Візьми до  уваги!
3.С.142 Прочитай та вивчити правило, впр.280.
Д/з.Повторити правила.Зб.с.99 Впр. 244,231(Прочитай групи споріднених слів. Напиши частини мови,до яких вони належать.Зразок.Сміх(ім.),..... Спиши.Підкресли дієслова.(Надислати на ел.пошту.)
07.04.2020
Тема.Часи дієслова.Змінювання дієслів за часами і числами.
Повторити і поглибити знання учнів про граматичні ознаки дієслова; закріпити вміння визначати час дієслова у реченнях, тексті; розвивати творчу уяву, мовне чуття.
1.Сииши речення і визнач граматичну основу.
Я прочитала багато віршів Тараса Шевченка.

       2.  Гра «Шифрувальники» Запиши слова,що утворились.
С  Т  А  Д  І  О  Н
1     2   3  4  5   6   7
1 6  7                                1 2 3 4 6
1 3 4                                 1 2 3 7
4 6                                    1 2 5 7 3
 ТЕМАУРОКУ
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами й числа.
3. Вправа «Хаотичний рух»
            1. Дієслово — це частина мови, що означає дію предметів.
2. Дієслова відповідають на питання  що робить? що зробить? що буде робити?
3. У реченні дієслово найчастіше буває присудком.
4. Дієслова у реченні зв’язані зі словами, які відповідають на питання хто?, що;?
5. Не з дієсловами пишемо окремо.
6. Дієслова можуть бути багатозначними.
7. Дієслова можуть бути в прямому значенні.
8. Дієслова можуть виражають завершену та незавершену дію.
9. До дієслів можна підібрати слова – антоніми.
10. Дієслова можуть бути в переносному значенні.
11. До дієслів можна підібрати слова - синоніми.
12. Дієслова бувають в однині і множині.
Що ви знали про те, що повідомили ?
Що нового ви дізналися із того, що вам повідомили?
2. Вправа письмово
Однина - множина
Стоїть –
Стрибає –
Літає –
Множина – однина
Співають –
Радіють –
Гомонять –
Визначити, яке число дієслова. (однина чи множина)
Говорить, шепотять, думають, мовчить, слухають, танцює.
-              Отже, більшість із вас дізналися,  що дієслова змінюються за числами.
-              То які числа мають дієслова?
-       Сьогодні до нас на урок завітали знайомі наші герої Мовка і Суржик. Давайте пригадаємо, хто ж вони такі? (Суржик – це людина, яка у процесі мовлення змішує слова української і російської мов, Мовка – людина, яка грамотно висловлює свої думки)
3. Відеопрезентація.

Отже, який висновок зробила Мовка? (дієслова мають – минулий, теперішній і майбутній час).
 — Складіть зв’язний текст. Назвіть дієслова. Поставте питання до знайдених дієслів і визначте, чи дія відбулася, чи вона відбувається на даний момент, чи дія буде відбуватися.
До, пішли, лісу, ми, весною.
Легенький, подув, вітерець.
Всі, лісі, заспівали, в, дерева.
Висновок. Дієслова змінюються за часами: вони мають форми минулого, теперішнього і майбутнього часу. Час дієслова визначається за моментом повідомлення про дію. Дієслова минулого часу вказують на дії, які відбувалися до моменту повідомлення про них: (що робив?) летів, (що зробив?) полетів. Дієслова теперішнього часу означають дії, які відбуваються під час повідомлення про них: (що робить?) летить. Дієслова майбутнього часу називають дії, які відбудуться після повідомлення про них: (що зробить?) полетить, (що буде робити?) буде летіти, (що робитиме?) летітиме.
   Д/з.

      Виконай завдання.Зразок.
                Блищать, читають    Знищувати,                                                                                                                                            малюють
Минулий         блищав                          знищував
Теперішній      блищить                      знищує
Майбутній    блищатиме              знищуватиме  







 10.04.2020

Тема .Часи дієслова(закріплення).Урок розвитку зв'язного мовлення.
            
    Подивись,будь ласка, навчальне відео.
Навчальне відео.

Робота зі збірником к/р.
Д/з.с.144,впр.284,(надіслати на ел.пошту).
13.04.2020
Тема.Правопис не з дієсловами.       Забезпечити засвоєння знань про правопис не з дієсловами. Вчитися спостерігати за мовними явищами,розвивати  зв’язне мовлення,  вміння  висловити свою думку.                                              

                         
 1. Уважно!  Навчальне відео

3.Виконай Тест

Д/з.Повторити правила

14.04.2020

Тема.Дієслово.Підсумкова перевірка.1.Тест(кодrzf352)2.Тест(за вибором учня ).


































17.04.2020
Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення.Самостійне складання письмового висловлювання про прочитаний твір.
Вчитись складати письмове висловлювання про прочитаний твір.






 Робота в зошиті (с. 36-39).
Підсумок уроку.
Дlз. Скріншот (завдання 3-9)на ел.пошту.

21.04.2020
Тема: Прислівник - незмінна частина мови.
Навчальне відео





(Виконані завдання надішли,будь ласка, на електронну пошту).
Д/з.Зб.с.115, впр.283










      
.

     

   

  

24.04.2020
Тема.Підсумкова перевірка.Списування
Двадцять четверте квітня
Списування
Калина
   Бабуня (Н/н)астя нічого так не любить, як садити дер(и/е)во. Вона каже:
        -Завжди знайде(тьс/ц)я місце, де його (по)садити. А хто за це (не)дбає, той або байдужий, або сліпий до краси.
   Коло бабуниної хати ростуть вишні. За порогом повно квітів. (Ліво)руч від хвіртки  - куч(и/е)рявий бузок. А (право)руч – явори.
Позаторік бабуня (при)несла (з)лісу й (по)садила під вікном тонке дер(и/е)вце. (До)глядала його, (під)ливала. Воно (при)йнялося. Але першої в(и/е)сни (не)цвіло. Тільки з(и/е)л(и/е)ніло. Другої в(и/е)сни викинуло білі кит(е/и)ці. Всі (по)бачили, що це – калина.  (80 слів)
Борис Харчук



( Скріншот вашої роботи чекаю на електронну пошту.)

27.04.2020
Тема. Аналіз перевірної роботи.Прислівники, близькі та протилежні за  значенням. Поширення речень  прислівниками. Практичне ознайомлення з правописом  найуживаніших прислівників.

  Вчити  добирати прислівники-синоніми та  прислівники- антоніми й використовувати їх у реченнях, текстах;
 поширювати  речення найуживанішими прислівниками;
1. Вивчення нового матеріалу.





2.Гра «Спіймайка» 
       Ваше завдання спіймати прислівники.
  Випиши прислівники. 
  Понад ставом увечері   
Шепочеться осока….
Зверху ревла вода,
Внизу кипіла хвиля
Як парость виноградної лози плекайте мову.

        Пильно й ненастанно політь бур'ян,

  Чистіша від сльози вона хай буде.        Вірно і слухняно нехай вона щоразу служить вам,        Хоч і нехай своїм життям…



            

3. Запишіть речення, замінивши виділені слова прислівниками- синонімами. 


Він прокидається ані світ, ані зоря.

Дав, як кіт наплакав .          

Працює, як сонна муха.   

Все йде, як по маслу.         

4.      Знайди зайве.

         Знайдіть зайве слово і випиши його.  
Раптом, нараз, зненацька, разом.
Вороже, негарно, недружелюбно, неприязно.
Всіляко, ніяк, всяко, різно.
Боязко,  темно, боязливо.
Часом, порою, інколи, ніколи, деколи.
Багато, чимало, достатньо, багацько.


Д/з. Повторити правила .Класна робота (завдання 2,3,4 )Зб.с.117,впр.288.(на електронну пошту)  
  

28.04.2020
Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення.
1.Оголошення теми уроку
-          Сьогодні  ми спробуємо написати текст про те,чому рослини треба берегти.
2. Робота над складанням твору.(3-4речення).

3.Складання усної зв’язної розповіді.
Зразок.
(Скористайся,якщо потрібна допомога.Доповни.)
    Рослини треба берегти,тому що вони виробляють .........
Без рослин ні люди,ні тварини не могли б.......
         А ще рослини дають нам і тваринам....
Д/з.Продовжуємо роботу над виконанням олімпіадних завдань.(Сайт Naurok .com).
04.05.2020
Тема: Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками.
Відеоурок

Д/з.
Код доступу 4988168
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посиланняjoin.naurok.ua
05.05.2020

Тема.Підсумкова перевірка.Диктант(аудіодиктант)

Робота розрахована на 35 хв, початок роботи 15:30, аудіозапис у Вайбері, роботи надіслати на електронну пошту до 16:45

08.05.2020
Тема. Спостереження за роллю прислівників у тексті.
Уживання прислівників під час побудови текстів.
Навчальне відео
1.Збірник с.117.Вправа 288 Запиши словосполучення.
2.1 Запиши речення, вибравши в дужках потрібний прислівник.
(Повільно, спокійно) сходило сонце і світло (похмуро, щедро) осяяло землю, що прокидалася.
По небу (легко, тяжко) пливли невеликі хмари. Старий ліс (глухо, таємниче) шумів. Могутні ялини і сосни стояли (мовчазно, величаво). Берізки (завзято, радісно) шелестіли листочками.
2.2) Підкресли прислівники разом з дієсловами,
з якими вони пов'язані в реченні.
Пам'ятай! Прислівники в реченні підкреслюємо так –   
–.–.–.–.–
3. Творча вправа (вправа 339).
– Що ви знаєте про сезонні зміни в природі?
– Доповніть речення, використовуючи прислівники з довідки.
– Запишіть повний текст. Доведіть, що він є науково-популярним.
Д/з.Зб.впр 289
Код доступу 3329685

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

12.05.2020

Тема: Підсумкова робота за рік. Пройти тестування, за посиланнямПідсумкова контрольна робота кодdrw010
15.05.2020
Тема. Аналіз контрольної роботи.
Повторити с.178-180 Впр.354-358
(В яких випадках букв більше , ніж звуків і навпаки. Пригадати, що таке підмет, присудок
Д/з. Код доступу 7189510
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
18/05/2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
Код доступу 1958760
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
19/05/2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
Урок розвитку зв'язного мовлення.
Код доступу 5528400
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
22.05.2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
Код доступу 9255780

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
25.05.2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
1.Робота зі збірником та підручником. П.с.180,впр.359-361.
Зб.
Д/з. П.с. 181, впр. 362.

26.05.2020
Тема.Виконання навчальних та контрольних завдань.
1.Робота з підручником. П.с.182-184,впр. 363-366.
Д/з. П.с. 186, впр. 374.
29.05.2020
Тема.Підсумковий урок.

Коментарі

  1. Спасибо!Ребёнку нравится,что чередуется формат заданий и письменно и онлайн тесты!Интересно и доступно)))

    ВідповістиВидалити
  2. Дякуємо за цікаві відео. Вони дуже допомагають у вивченні нового матеріалу

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу